Lingewaard Cup

Doe mee met de Lingewaard Cup, dit jaar ook Bixie!

Zoals ieder jaar organiseert Rijvereniging en Ponyclub “De Valom” ook dit jaar weer op Koningsdag de Lingewaard Cup waarbij er gestreden wordt om de titel “Lingewaard Kampioen”.

Nieuw dit jaar zijn de Bixie proeven Rijden AA, A en B1 en de voor de hele kleintjes tussen 3 en 6 jaar is er de Ieniemienie BixieVoor de Bixie proeven Onderdeel Rijden AA, A en B1 geldt, net zoals bij de dressuur B t/m M2, dat de allerbeste uit iedere klasse mogen overkampen. Tijdens de overkamp wordt beslist wie de beste is.

Dit jaar zijn er drie Kampioenstitels te vergeven:

• Lingewaard Kampioen Bixie
  • Lingewaard Kampioen Dressuur Pony’s
  • Lingewaard Kampioen Dressuur Paarden

De Lingewaard Cup vindt plaats op Koningsdag 27 april. Dowload hier het inschrijfformulier, vul deze in en mail het naar aanmelden@valomrijvereniging.nl

Iedereen die woont in de gemeente Lingewaard en die in het bezit is van een eigen paard of pony mag meedoen. Ook ruiters c.q. amazones die lid zijn van een vereniging in de gemeente Lingewaard maar die zelf buiten de gemeente Lingewaard wonen mogen zich inschrijven. Deelnemers hoeven niet in het bezit te zijn van een startkaart.

De dressuurwedstrijd wordt ’s ochtends gereden op de wei in twee buitenringen welke afgezet zijn met witte hekjes. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen worden er één of twee proeven per combinatie gereden. Alle nummers één, met minstens 180 punten bij één proef of 360 punten bij twee proeven, gaan door naar de overkamp.

Tijdens de overkamp rijden alle winnaars van iedere klassen nogmaals één proef welke door twee juryleden beoordeeld worden. Beide scores worden bij elkaar opgeteld en diegene met het hoogst aantal punten wordt uiteindelijk Lingewaard Kampioen. De punten van de eerder verreden proeven tellen niet mee tijdens de overkamp.

Voor de dressuur gelden voor zowel de paarden als de pony’s de klasse B, L1, L2, M1 en M2. Voor de Bixie gelden de proeven Rijden AA, A en B1. De Ieniemienie Bixie voor de allerkleinste tussen 3 en 6 jaar. In deze klasse is er geen kampioenschap.

Alle activiteiten vinden plaats tussen 8:00 en 16:00 uur op het terrein van Ruitersportcentrum Huissen, Karstraat 34B te Huissen.

Parkeren is alleen mogelijk voor trailercombinaties.

Wedstrijdreglement aanwezig bij het secretariaat.
Meedoen voor eigen risico.
De vereniging is niet verantwoordelijk.

LET OP: Tijdens de Lingewaard Cup worden de proeven gereden zoals deze in het proevenboekje van de KNHS vermeld staan. Voor de recreatieruiters die geen proevenboekje hebben zijn de proeven te downloaden op www.knhs.nl